Pioner, pioner och återigen pioner

1kommentarer

Jag älskar pioner men det kanske någon redan har förstått.

De blir fler och fler och snart vet jag inte vart jag ska plantera dem. I år har det blivit en röd doftpion som nytillskott. Annars har jag faktiskt behärskat mej rätt väl. Det var i fjol som maken bidrog med en hel rad röda bondpioner och året innan fick jag min första buskpion. I år har den sin första blomma.

Min vackra buskpion


Ja en har ju redan blommat över förståss och det är dillpionen. Den har jag presenterat i ett tidigare inlägg, men eftersom den är så vacker så tar jag den gärna igen. Fem blommor var det iår.

  Dillpionen

Bondpionerna blommar tyvärr över alldeles för fort nu, främst beroende på den sommarvärme vi nu fått. Vi har nu fem bestånd med röda och ett med rosa nästintill vita bondpioner.

 Röda bondpioner   och vita.

Ja även om dessa snart är överblommade så kommer det mera. Mina doftpioner är nu ännu i knopp - men så många knoppar!

Kolla här:
 Det här blir vita


 och det här är rosa

De två bestånden med mörkrosa har inte riktigt lika många knoppar, men blommor blir det - LJUVLIGT!!!

1 kommentarer

Jacob

06 Jun 2011 19:08

Grattis....till alltihop!! Här har helgen gått åt till att bygga staket! Kom just in efter att ha färdigställt sista grinden (3). Den inre ringen, som är färdig nu är på ca 200 kvm. Jag väntar lite med den yttre som är på 7000 kvm...blir träningsplan för en viss fyrbent vän framöver. 22 änder i dammen i morse!

Kommentera

Publiceras ej