Fem veckor och midsommar

2kommentarer

Ja nu är vi mitt i midsommarhelgen och vi är helt klart på rätt plats i landet. Igår midsommarafton lyste solen i stort sett hela dagen och de små juvelerna fick för första gången vara ute från morgon till kväll. Det var definitivt inte något de hade nåt emot.

Det går nämligen lika bra att sova, äta och leka utomhus.

     
Längtan ut? och mycket bus


Ja härom morgonen var det dags att lägga på en bräda till i utgångshålet. Det var lilla grå (f d rosa) som TRE gånger tagit sig över - och hon är minst, men just då mest framåt.

 Äta inne eller äta ute    har då rakt ingen betydelse


De har en hage i trädgården där de vistas mestadels under utevaron, men måltiderna intas utanför och då blir det också möjlighet att undersöka omgivningarna lite mera. Ännu så länge håller de sig ganska nära hagen, men det börjar bli större svängar efterhand.

     


     


I morse gick hela gänget själva ut, med mej i spetsen bärande på frukostmålet så gick det faktiskt riktigt bra.

Jag hoppas att jag inom kort ska få lite fotohjälp, så ska det bli bilder på dem enskilt uppställda och fina. Kanske lite vägledning till er valpköpare i valet av vilken som ska bli din kommande jaktkamrat.

Nej nu vill jag inte sitta här vid datorn längre. Pussa på valpar är först på listan, sedan ska de få sin lunch. Därefter ska Unni och jag gå på smultronjakt. Igårkväll när jag gick en kvällsronda upptäckte jag att det var alldeles rött på många ställen. Såklart hade jag inget kärl att plocka i då, men det ska jag ha nu.......

2 kommentarer

Jacob

25 Jun 2011 18:19

Det syns att de börjar bli små äventyrare! Så skönt med solig midsommar. Även vi klarade oss bra under vårt besök i norra Skåne. Hemma igen med BLÅSIGT!

Mita

25 Jun 2011 19:03

Underbara Marie, helt enkelt ljuvliga små trollungar. Har du semester nu och är ledig hela dagarna eller?

Några smultron inne i skogen har jag inte hittat men vi har ju inga hyggen att gå på häromkring där jag tror att de nog är framme.

Ibland är det tur man bor på en ö när det bjuds så vackert midsommarväder.

/Kramiz Mita

Kommentera

Publiceras ej