Mycket Finland nu...

0kommentarer

Ja det finns mycket kopplat mot Finland just nu.

Häromdagen fick jag trevligt mail från Teija som har Qati. Hon har varit på röntgen och resultatet kom nu. Det blev B-B och det är vi båda nöjda med.

Igår lämnade Opus Sverige för sin resa till sitt nya hemland - ja just det - Finland. Har idag fått mail om att han kommit gott fram och skött sig alldeles utmärkt under resan. De är så nöjda med honom så här långt och det hoppas jag ju ska bestå såklart och det tror jag nog det kommer att göra, för det är en toppenhärlig hund, precis som hans alla kullsyskon!

Nyss hade jag fått ytterligare ett mail från Finland med glatt besked. Det var från Katja med Rudi (Rosso Runner) som varit och röntgat om Rudi. Han har nu fått B-B och det är vi såklart jätteglada för. En stilig kille som gått bra på utställningarna och i höst också fixat jaktprovsmeriteringen. Med höfter OK så är det nu bara att köra på. Han kommer säkert att gå långt.

Tyvärr var det inte riktigt lika bra med broder Rickys höfter. Efter lång väntan fick vi till slut beskedet på hans resultat och det är tyvärr C-C. Han kommer dock att fungera ändå såklart och nu avvaktar vi hans HQ-resultat med spänning.

Nu är det bara Rivas och Risslas resultat vi väntar på. Av 6 röntgade av 8 i R-kullen har 4 B-B, 1 B-C och en C-C. 7 har startat på jaktprov, 5 har gått till pris och en av dem är SE UCh. Det är ett utfall jag är mycket nöjd med. De är ju bara precis 2 år fyllda.

Kommentera

Publiceras ej