INSTÄLLT pga snö

5kommentarer

Ja nyss publicerade jag en glad nyhet - nu blir det en mindre glädjande nyhet.

På grund av det rådande snöläget på ön så är vi nödgade att ställa in den planerade kennelveckan. Det är bara två veckor dit och snön ligger fortfarande tjockt överallt. Vi har en kraftig skare, oftast fin dagsmeja på dagarna, men eftersom det blir ganska kallt på nätterna så krymper inte snön nämnvärt.

Vi får bita i det sura äpplet och ta nya tag - vädret styr vi ju inte över och fågeln är inte heller ute i markerna nu. Igår morse hittade Wimsa en rapphönskull, den låg precis bakom en gammal lagård. Fågeln (och allt annat vilt också) har det riktigt besvärligt nu och håller sig mycket kring bebyggelsen, för där finns det oftast mat som snälla människor ger småfåglarna.

Dessutom vet vi inte hur utfallet blir av det strejkvarsel som en av Gotlandsfärjorna drabbats av. Påskhelgen är ju en av de riktigt stora resehelgerna till och från ön.

5 kommentarer

Mita

13 Mar 2010 17:41

Vilken duktig husse och hund, förstår att Gunnar var överlycklig över dagens resultat, härligt.

Det tråkiga är ju att du måste ställa in kennel träffen, men men.. vi har snö och den lär nog ligga länge känns det som, tror du den är borta till midsommar?? ibland undrar man ju.

Kalla nätter och bara lite dagsmeja där solen når kan inte bli någon större minskning av snömängden.

Hitta blåsippor till slutet av mars känns nästan omöjligt.

/Mita

Marie

14 Mar 2010 15:41

Ja några blåsippor till våra födelsedagar det kan vi nog glömma iår.

Monica

14 Mar 2010 18:37

Jättetråkigt med kennelveckan, men jag måste ändå medge att det var en viss lättnad. Jag har haft problem med att lösa det praktiska här hemma om jag åker bort, och velat och velat. Stanna hemma och vara ansvarsfull eller åka och göra det jag vill och låta familjen klara sig bäst den vill (med ett gnagande dåligt samvete). Nu slapp jag fatta beslutet men båda Ricky och jag hade verkligen behövt det! Dessutom hade vi det så trevligt förra året! Vi får ses en annan gång.

Peter & Johanna

16 Mar 2010 17:56

Hejsan på er.

Gotland... Vårens Ö

Snälla Marie, du får inte vara så ärlig att du berättar hur det är med snöläget i verkligheten.

Vi här på västkusten tror ju på fullaste allvar att Öarnas ö är snöfri och att rappisarna börjar att para ut sig så att vårträningen blir så där bra som den kan vara.. :-)

Nä.. ljug lite vet jag... eller kom hit till oss på västra sidan. Här har det inte varit ett spår av någon snö sedan ett långt tag tillbaka, markerna är torra och förhållandena för fågelträning på spelgalna fasantuppar och rapphönspar är på topp..



Visst värmer det!! men en liten lögn för att trigga fantasin om hur det kan vara är väl inte så farlig..

ha det så gott

Peter & Johanna

Marie

16 Mar 2010 23:33

Linda Bengtzing sjöng "Jag ljuger så bra" och det tror jag ni gör också.

Däremot är det faktiskt så att trots snön så börjar fasanerna att få vårkänslor. Dock är jag mycket tveksam till att första äggen kommer den 10 april som det normalt brukar - inte i år nej.

Eftersom det inte tycks bli någon vårträning här hemma så far jag söderut istället. På lördag blir det träning i Skåne och på måndag i Danmark. Det du!!

Söndag då - vad händer då? Ja då är det utställning i Malmö, så håll tummarna för oss. Raska har chans att bli champion - två år och knappt två veckor gammal. Lilla Svärta ska klara av debuten dessutom.

Kommentera

Publiceras ej