Resfeber?

2kommentarer

Ja lite resfeber har jag nog. Packat har jag gjort och hoppas att jag fått med allt jag behöver. Det verkar vara en hel del för väskan har blivit tung i alla fall. Som vanligt så har jag säkert tagit med mej mera än vad jag behöver - men bättre det än att sakna något. Det gör jag nog säkert ändå förresten.

Ja först ska jag till Stockholm och möte i SKK/CS. Sen stannar jag i Stockholm över natten och kl 1200 på onsdag går planet från Arlanda. Jag hoppas att mitt ressällskap Maggan får flyga ner från Skellefteå och att hon slipper nattbussen. Det är ju nämligen varslat om ny flygstrejk från pilotfackets sida. Varslet ligger från onsdag så jag klarar mej den här gången. Värre var det förra veckan då jag skulle till Stockholm för ett tvådagarsmöte. Pilotstrejk även då, så det var att vackert sätta sej på kvällsfärjan, övernatta i Stockholm för att kunna vara på plats när mötet började på tisdagen. Som tur var så avbröts strejken på onsdagen, så jag fick i alla fall ta flyget hem.

Vart jag ska resa på onsdag? Ja det blir en tripp till Frankrike, närmare bestämt en liten stad som heter Millau. Där går nämligen årets franska bretonhelg av stapeln, den s k National d'Elevage. I år är den extra kryddad av ett domarseminarium för breton på torsdagen och utställningen är på söndagen. Däremellan är det en hel del evenemang av olika slag. I trakten tillverkas den äkta roquefortosten, så det lär bli en del av den varan i alla fall. God mat, gott vin och fina hundar - kan det bli bättre.

Jag hoppas att kunna lämna lite rapporter efterhand under resans gång.

2 kommentarer

Mita

15 Jun 2010 13:50

Se, lär och njut av allt det vackra, goda och underbara du får uppleva.

Hoppas kameran blev nedpackad också i din väska så du kan dela med dej av en massa fina bilder då du kommer hem.



Ha det gott

/Mita

Monica

15 Jun 2010 22:41

Hoppas ni får en fin resa! Ha det så bra!

Kommentera

Publiceras ej