Röntgen x 2

0kommentarer

Ja så har jag äntligen tagit tag i det här med Raskas HD-röntgen. Igår gick det av stapeln så nu är det en veckas nervös väntan. Håll alla tummar och tår!!!

Även Tindra röntgades men här var det magen vi tittade på. Hon är duktigt rund nu och tydligen har hon en hel del vätska i sig, men vi kunde åtminstone se 7 foster, men det kan vara fler. Även här är det en veckas väntan innan vi får besked.

Idag har ynglingarna varit avskräckande exempel. Jag blev för ett tag sedan tillfrågad om jag kunde tänka mej att hålla ett föredrag om hunduppfödning för eleverna på hundgymnasiet. Idag har jag gjort det och då fick Raska och Svärta följa med. Det var inte det mest kloka beslut jag fattat, för de var i sitt essä och skulle mest leka och busa. Att få dem att ligga still och bara se söta ut, det var helt dömt att misslyckas. Inte går det att vara konsekvent alla gånger heller, så ena stunden låg de snällt för att i nästa vara igång och leka igen.

Det var intresserade elever i alla fall och hundarna fick många klappar under eftermiddagens gång.
.

Kommentera

Publiceras ej