Vår - eller??

1kommentarer

Ja visst känns det som om våren är i luften. Solen skiner från en klarblå himmel med endast några små vita tussar till moln. Det ser så ljuvligt inbjudande ut när man sitter inomhus, men så man kan bedra sig - nordanvinden är KALL i mars. Eller som vi säger på gotländska - massgaisten ha bitar hart i kinnar.

Vårtecken finns det dock gott om ändå. Igårkväll när jag gick promenad medhttp://www.tommy.funebo.se/?p=1300 hundarna så tittade jag extra efter om det fanns några blåsippor. Jag kom ut lite sent så jag hade inte så stor förhoppning om att hitta något. Döm om min förvåning när jag hittade flera stycken utan att egentligen behöva leta. Jag hade tyvärr inte någon kamera med mej så jag kunde inte föreviga dem. Lånade en bild på nätet istället. Det känns verkligen som vår när de första tittar fram.


Ett annat vårtecken såg jag i morse när jag var på väg till jobbet. En kille på cykel iklädd jeans med längd endast till knäna! Det var i tidigaste laget tycker jag, för det kan INTE ha varit speciellt skönt. Han såg dock oberörd ut, så det var kanske nån som också är vinterbadare eller så. Skulle inte kunna tänka mej att varken bada nu eller gå med bara ben.

Ytterligare något ljuvligt är just att det är så ljust sent på dagen. Klockan är nu halv sex på kvällen och solen skiner ännu. Visst är väl det härligt.
.

1 kommentarer

Ulla-Britta

23 Mar 2009 18:42

Härligt med våren men idag är det väl en typisk "starur" eller hur man nu säger det. Hur som så finns det inget vårligt denna dag utan snön faller i stora tunga flak. Men vi som bor på ön vet att det ska vara 7 st starurar innan det blir vår på riktigt. Bara ben det väntar vi allt med ett tag till! Men snart....

Kommentera

Publiceras ej