6 veckor

6kommentarer

Ja så har det gått ytterligare en vecka och det betyder ju att jag bara har så där cirka två veckor kvar med juvelerna. Jag vet ju att det finns dem som tycker att det är alldeles för lång tid kvar ännu eller att tiden går alldeles för långsamt, men det tycker alltså inte jag.

De är riktigt ljuvliga nu. Vi har haft mycket växlande väder den senaste tiden. I helgen som gick var det visserligen uppehåll, men det blåste SÅ kallt emellanåt. Det var tur att solen i alla fall tittade fram emellanåt, men trots det var det inte någon större värme. Eftersom det var uppehåll ville jag ju så klart låta valparna vara ute. Nu var dock marken ganska kall och fuktig efter regnet, så de fick debutera i hundgård istället. Hundgårdarna är grusade och de hade där också tillgång till en torr och varm koja. Jag fäste upp vippluckan och det tog inte speciellt lång tid förrän de hittat in i kojans inre rum. Där sov de riktigt gott. Jag var ute och kollade dem emellanåt och då kom de något sömndruckna ut, kissade lite och gick in igen. Senare nådde solens värmande strålar ner i gården och då såg det så här mysigt ut:



Även när de är i "gräshagen" har de numera tillgång till en koja i form av en täckt bur. Den är också mysigt att sova i och att valpar gärna ligger tätt, det syns ju här.




Valpar är precis som småbarn, nya leksaker är roligast. Att sedan leksakerna kan vara desamma, men bara varit undanlagda en tid, det har inte så stor betydelse.

Häromdagen fick de återigen en ny leksak. Den här gången var det lilla plyschankan. Som synes var intresset för den stor. Det är inte lätt att se den, eftersom det ligger en hög valpar över ankan.






  Så här vacker var vår flagga mot himlen

I helgen var det ju flaggdag och det var ju såklart för vår grand old lady och  födelsebarn det flaggades för först och främst. Vårt födelsebarn var självklart mamma och mormor Nicky som dagen till ära fyllde 12 år. Vi passar också på att i efterhand gratulera hennes senaste pojkvän Pasties som samma dag fyllde 10 år.

  Nicky - still going strong!

Ett litet hörn av flaggan ärades husfolket som dagen till ära firade förlovningsdag (3-årig).
.

6 kommentarer

Catherine

11 Jun 2009 00:31

Ja, barn är barn... oavsett! =D

Härliga valpar!!!

Pernille

11 Jun 2009 07:35

Hejsa.

Hvor er de fine, hvalpene! Det er et godt kuld, synes jeg. Håber de nye ejere bliver glade og tilfredse.

Hilsen fra Pernille og Camus, den stolte fader (!)

Pernilla

11 Jun 2009 11:37

Det var många saker att gratulera på en och samma gång. Det påminde mej om av jag/vi snart har bröllopsdag. Det ska jag INTE missa i år också.

/P

Ulla-Britta

11 Jun 2009 22:30

Grattis till alla fina framgångar och en härlig valpkull. Jag håller på att vila upp mig efter mina 7 vildar har flyttat. Har en härlig kille kvar som är osåld men som tillfälligt flyttat till Pernilla Å för att jag ska få vila ett tag. Jag stupade nästan på mållinjen...hade jag inte fått en "kennelflicka" de sista 2 veckorna hade jag nog inte fixat det. Men jag är jätteglad att jag fick ha denna kull, det ger så mycket och valpar är ju så underbara även om det är mycket jobb. Läkaren skakade på huvuvdet, men sedan sa han att det nog ändå var bra att jag gjort det men att jag kunde väl ta ett ordentligt uppehåll till nästa gång och det lovade jag :-) Vill också säga att även jag är glad åt våran veterinär Lotta som alltid ställer upp! Man kan lita på henne till 100% -det är så skönt. Njut av de sista veckorna med gullungarna! Jag ska försöka få ork till min blogg snart...

Britt

12 Jun 2009 17:36

GRATTIS i efterhand till födelsedagar och förlovning!

Så söta och så små valpar. Om man jämför med dem är ju Qurry jättestor.

/Britt

Pernilla

19 Jun 2009 11:42

Här kommer en midsommarhälsning från Västerhejde.

Stora kramar till Er alla.

/P

Kommentera

Publiceras ej