Bättringsväg

1kommentarer

Ja nu börjar det gå åt rätt håll med mitt tillfälliga (som jag hoppas i alla fall) sjukdomstillstånd. Jag var idag på VC och tog nytt prov för att se om min sänka kommit i bättre läge än förra veckan, då den låg på 136. Idag har den återgått till normalläge 8, så då är det väl bara att vänta och se att även orken kommer åter. Det har blivit lite bättre, men långt ifrån bra ännu. Efter en sväng med ett gäng hundar så är jag ganska mör faktiskt och då handlar det inte om några långpromenader ännu. Jag är sjukskriven veckan ut och det kan nog behövas tror jag.

Sömnen är det i alla fall inte några problem med. Nu försöker jag hålla det till att sova lite längre än mina normala jobbmorgnar och därefter i viloläge framför tv:n mestadels.

Jag har blivit lite Dallas-freak nu under sjukskrivningen. Upptäckte att TV4 Guld kör Dallas från 1200 till 1920 dagligen och det är program som jag aldrig såg när Dallas var på modet på 80-talet. Vi är nu framme vid så där 230:e avsnittet av 280 och så länge orkade jag aldrig se "när det begav sig". Det var ju lite passande att det är nu när jag i alla fall inte orkar göra så mycket annat.

Nu har jag dock tagit en paus i Dallas-tittandet varje dag för att gå en eftermiddagstur med hundarna, vilket uppskattas kan jag lova, promenaderna alltså!

Det är aldrig trevligt att vara sjuk, men ibland kan det vara bra att bli lite sjuk - så man uppskattar att vara frisk!! Det är ju bra mycket skönare.

1 kommentarer

Pernilla

30 Jan 2009 15:50

Men Hallå!! Hur har jag missat att du startat en blogg? Svar: Ingen aning, ibland vet jag inte hur min hjärna fungerar och jag tänker inte lägga någon energi på att analysera det.



Jag trodde verkligen att jag skulle ta mig i kragen och hälsa på i valp lådan hos dej men tiden rann iväg som vanligt. Lika bra det kanske, risk för rasbyte annars, kan hända?

Hoppas du kommer på benen snart, Krya på dej!

/P

Kommentera

Publiceras ej