Morgonpromenad

1kommentarer

Jag är fortfarande bönhörd - det är alltså fruset ute och därmed lite mindre smutsigt inomhus. Igår morse var det t o m lite, lite snö på marken också. Inte mer än att grusvägen lyste vit i morgonljuset - men det var dock det i alla fall.

Tyvärr har inte månen varit synlig varken igår morse eller i morse. Det har gjort att det varit pannlampa på istället. Det är alltså fortfarande så pass mörkt på morgonen när vi går vår morgonvända att jag gärna har pannlampan på. Jag hittar ju i alla fall, det är inte det, men det är skönt att veta vart isfläckarna är o s v.

Det är dock ljusare när vi kommer hem än när vi går ut, så det är nog inte så länge till som jag behöver pannlampan på morgonen och det känns oerhört skönt.

Visst går vi mot våren, även om det ännu är ett tag till innan vi kan säga att våren kommit. I morse när vi gick så hörde jag en kull rapphöns "prata". Det är härliga ljud. Varför de var så pratsamma vet jag inte, men när vi kom hem så var det faktiskt ordentligt liv bland hönsen hemma och det berodde inte på att de var oroliga på något vis. Kan det vara tidiga vårkänslor kanske? Vi har ju haft soligt ett par dagar nu, så vem vet.




Så här ser de i alla fall ut, även om de är väl kamuflerade i höststubben. Hur många ser du??

1 kommentarer

Pernilla

11 Feb 2009 13:32

Fyra stycken kan jag se efter lite granskning. Visst är det härligt när det är fruset?

/P

Kommentera

Publiceras ej