SÅÅÅ sköööönt!

0kommentarer

Äntligen fick jag veta HD-resultatet för Raska. Jag röntgade den 19 november, plåtarna skulle gå in på tisdagen veckan efter (klinikens förslag för att undvika en viss avläsare!!) och så missade jag betalningen direkt, men en vecka efter att pengarna kommit in hade jag fortfarande inte fått något besked. Snacka om att det varit nervöst. Det resulterade i att jag i torsdags sände en förfrågan till SKK om vart resultatet tagit vägen. Jag har fortfarande inte fått något svar på den förfrågan. Igår fanns det inget brev i lådan med något resultat och inte fanns det något på HundData heller.

Idag kollade jag för säkerhets skull på HundData och då fanns det där!!!

Raska har B-höfter och jag är så nöjd. Visst hade det varit bättre med A, men B är helt OK. Dessutom så har även syster Rita nu röntgats och även hon har B.

Nu är tre tikar röntgade och alla har B. Rudi i Finland röntgades redan i våras - på tok för tidigt enligt min uppfattning - och tyvärr fick han B - C. Han kommer dock att röntgas om enligt ägaren.

Nu väntar vi med spänd förhoppning på de övriga 4 syskonens resultat.

Kommentera

Publiceras ej