GOD JUL

1kommentarer

Ja nu har så juldagsmorgon glimmat och hos oss är det tyvärr ingen snö. Det är dock lite fruset med morgonfrost, så det var så nära snö vi kommit i år. Ja snö har vi ju haft, men den kom en hel månad för tidigt och blev ju inte heller liggande så länge.



Blommar så vackert gör mina julrosor på trappan. Det är ju en helt fantastisk blomma som kan komma igång så här års. Just de jag har på trappan är inköpta i år, men våra julrosor i rabatten är duktigt på gång med många knoppar. Klockjulrosen som jag hittade frösådda pytteplantor av i vår botaniska trädgård (man ska ju stjäla blomskott och frösådd, de blir ju alltid bäst sägs det) har vuxit till sej bra, men jag är inte säker på att de kommer att blomma i år. För den rättrogne - två dagar efter jag tog de små plantorna så hade trädgårdsmästaren rensat bort alla de små självsådda, så det var inte speciellt allvarligt att ta de små.



Så här ser årets dörrkrans ut hos oss. Jag har under många år gjort egna dörrkransar. Det har jag gjort även i år, men det blev ett halvfabrikat - en ren grankrans hittade jag hos en trädgårdsmästare och sedan var det bara att dekorera den själv. Eftersom vi har två ytterdörrar så har det följdaktligen blivit två kransar i år också

Med det vill jag hälsa alla bloggbesökare en riktigt GOD JUL och samtidigt passa på att tacka för alla fina julkort vi fått, både i den fysiska brevlådan som via e-post. Det är säkert någon jag glömt, men det är inte medvetet.

1 kommentarer

Britt

25 Dec 2008 11:01

God fortsättning på julen! Du ska veta att dina bilder ger oss mycket glädje i väntans tider. Just nu är det "puss på dej mamma" som är på dataskärmen.

Kommentera

Publiceras ej