Bensinpriset

0kommentarer

Tänk att det kan bli roligt att åka och tanka bilen. Det tycker jag faktiskt att det är nu - nu när det är så billig bensin alltså. Eftersom jag har en bil med en tank som rymmer hela 80 liter och att jag dessutom brukar tanka först när det nästan är tomt, då är det riktigt välkommet att priset sjunker duktigt hela tiden. Igår tankade jag och då kostade bensinen under 10:- litern, 9:96 för att vara exakt.

Jag hör till dem som skriver körjournal över tankningar, oljebyten o s v och då roar jag mej också med att ange literpriset vid tankningen. Den bil jag har köpte jag i oktober 2006 och då betalade jag 10:43 litern när jag tankade den första gången. Bensinen har inte varit under 10:- någon gång sedan jag köpte bilen.

Tyvärr har jag inte kvar min körjournal för min förra bil. Hade varit intressant att se när priset passerade det magiska strecket. Finns kanske någon annan som har koll på det antar jag.

Hoppas nu att det åtminstone ligger kvar på den här nivån, gärna mer sänkning förståss. Det var INTE roligt att tanka när soppan kostade över 12:-. Då blev det en tusenlapp vid varje tankning. Visserligen kan jag köra längre på en tank än andra, men det svider i alla fall. Roligare kan man ju ha för pengarna - eller hur!

Kommentera

Publiceras ej