7 veckor

2kommentarer

Nu har det gått några dagar sedan jag skrev och därmed har det heller inte blivit några nya bilder här. Då får det väl bli några fler nu istället.

   Morsning!!

Nu börjar det närma sej - att valparna ska flytta alltså. Jag vet att det finns tre förväntansfulla familjer som tycker att tiden går alldeles för långsamt. Det tycker ju inte jag. För oss så går det nästan för fort nu. Det betyder ju att jag snart inte har de små att pussa på.

  Vad har man den här till?


Nu får valparna komma ut på promenad varje dag och de älskar det verkligen. Vi har för tillfället några minusgrader och det är bara ytskiktet som tinar lite mitt på dagen. Någon snö har vi dock inte, men däremot rimfrost så det är vitt på marken i alla fall.

Q-kullen Nästan snö

På promenaden idag så gick det upp en stor rapphönskull utan någon hunds förskyllan. Valparna upptäckte nog inte dem, men mamma Unni hade koll på dem när de flög iväg. Det var säkert 15-talet fåglar i kullen. Raska hade ett vackert stånd för dem igår, som hon skötte riktigt duktigt.

Den här tiden på året är ju lite sämre i valphänseende så tillvida att man inte kan ha dem ute i så stor utsträckning. Det är i och för sig inte någon garanti att man kan ha på våren heller, i alla fall inte om det är en riktigt regnig vår, vilket det händer att vi har här. Jag minns när jag skulle få min Fanta. Hon var född på valborgsmässoafton och jag hämtade hem henne efter midsommar. Det är ju en tid som man tänker att de kan vara ute mycket. Den kullen kunde inte vara ute mer än två-tre gånger innan vi åkte hem. Antingen regnade det eller så hade det precis regnat, så allt var ordentligt vått. Det är lite bättre när det är vinter (om vi får vinter vill säga), för då är det oftast inte så vått i alla fall.

 Qurry i hela sin längd

Nu har vi en ganska stor låda/hage inne och när de inte är fler än 3 som den här gången, så har de verkligen ingen nöd. De får ju komma ut och springa i huset också.

2 kommentarer

Linda

29 Dec 2008 22:25

Ser att Qurry ligger som stalmannen - det ar min Leia's absoluta favoritstallning ocksa.

Teija

30 Dec 2008 18:16

Javisst,tiden går alldeles för långsamt:)

Kommentera

Publiceras ej