Återuppstånden från det döda??

1kommentarer

Ja tänk vad tiden går - det är ett år sedan det skrevs något här senast. Det har varit totalt siltje och det är ju såklart inte bra. Dock är det så att annat har haft högre prio än att göra några inlägg här.

Hur som helst - nu är jag här igen och det är för att presentera lite bilder på min nu 7 veckor gamla valpkull, Eirams MM-kull.

De är helt underbara nu och jag har alltså bara en vecka kvar med dem. Jag vet att de kommer att få det alldeles utmärkt med sina nya familjer, men ändå så är det med lite sorg i hjärtat jag kommer att lämna dem vidare. Nu kommer ju dock en liten Mocca att bli kvar här hemma så det gör nog saken lite enklare. Jag har hela tiden sagt att jag vill ha en valp kvar efter Tindra och när jag nu har en toppenkull efter henne så vågar jag inte chansa. Vem vet vad som händer framöver. Det kanske händer Tindra något som gör att hon inte kan få den tredje kull som jag hoppas att hon kommer att få. Det kanske inte föds någon tik i den kullen? Nej, jag har gått på den niten en gång och vill inte chansa nu. Vi har visserligen några unga hundar hemma redan, men det ska bli underbart att jobba vidare med lilla Mocca. Ett litet problem ännu - jag vet inte vem som är Mocca! Det är fyra tikvalpar i kullen och jag står i valet och kvalet mellan tre av dem. Dessa tre tikar (lila, gul och röd) är otroligt lika så det kommer nog att vara små detaljer som gör att jag väljer just en av dem i slutskedet. Valet sker nog inte förrän precis innan valpbesiktningen, då ju ID-märkningen också sker.

Det kommer lite mera bilder senare, men nu vill jag presentera dem en och en. Bilderna är tagna när de är 6,5 veckor gamla.

Först en bild på pappa Vulcain och mamma Tindra tillsammans:



Pappa Vulcain de Saint Lubin är troligen den idag levande högst meriterade hanhunden i Frankrike. Vad sägs om Fransk Jaktchampion, Internationell Jaktchampion, Fransk Utställningschampion, Internationell Utställningschampion C.I.B., Internationell Utställningschampion C.I.E., Belgisk Utställningschampion, Svensk Utställningschampion och Dansk Utställningschampion. Till det kommer ytterligare ett antal franska championattitlar som inte riktigt har svensk översättning och det gäller både jaktchampionattitlar som utställningstitlar.

Mamma Tindra har inte riktigt lika många titlar, men de hon har är inte fy skam. Tindra är Svensk Jaktchampion (före 3 års ålder) och Svensk Utställningschampion. Hon är dessutom vinnare av Dansk Bretonklubbs vårprov 2007 i unghundsklass och fick därmed inteckning i "Rypen", vilket är mycket hedersamt.

Vi hoppas därför att deras gener kommer att visa sig i deras härliga små avkommor, som härmed presenteras.


Samtliga små bilder blir större om du dubbelklickar på dem.


Först ut kommer stora killen Blå:
  i stående       och huvudet i närbild

Kille Svart:
  i stående     och huvudet i närbild


Och så tikarna. Vi börjar med fröken Lila:

 i stående     och huvudet i närbild


Och fröken Gul:

 i stående     och huvudet i närbild


Och fröken Röd:

  i stående     och huvudet i närbild


Och sist och faktiskt också minst, fröken Aprikos:


som var lite svår att få en bra bild på stående, så därför börjar vi med en underbart härlig bild av henne

  Söt va?     i stående    och en närbild på huvudet till slut.

Hoppas detta varit njutbart!
.

1 kommentarer

Rita

16 Jul 2012 08:51

Fantastiskt kull, Marie!

Grattis till de lyckliga blivande ägarna!

Tror du jag ångrar mig ;-)

Lilla fröken röd är så lik pappa men kanske fröken gul är mer feminin?

Alla är riktigt fina!

Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej