Två år

0kommentarer

Idag fyller R-juvelerna två år. Ja som vanligt så säger man - tänk vad tiden går fort, det var ju som igår de kom till världen.

Förra året fick Raska som årsdagspresent att komma ut ensam tillsammans med matte och leta parhöns. Då var det verkligen ett helt annat väder må jag säga. Så här såg det bl a ut då:


 Raska 1 år

Helt bart på marken alltså, inte en gnutta snö. Om jag inte missminner mej så hade hon tre fina fågelarbeten på parhöns då. Jag hade varit i Havdhem och dömt lydnadsprov och tog då en sväng förbi marken i Levide.

Det var samma sak igår - lydnadsprov i ridhuset i Havdhem och efter det en tur till Levide. Skillnaden var att Raska fick inte följa med för hon höglöper och det är inte så populärt att ha höglöpande tikar där andra ska genomföra lydnadsprov, så hon fick stanna hemma. Den största skillnaden var dock denna:

 Levide igår

Helt vitt alltså. För dej som varit med i Levide så är det alltså ladan vi ser och det var helt snötäckt. Jag hade lastat en liten säck med säd som jag på en pulka drog ut i marken och strödde på olika platser. Hoppas att nu fasanerna och rapphönsen hittar dit. Jag såg tyvärr inte så många fågelspår heller.

Wimsa och Svärta fick följa med på dagens utflykt och fick därmed också chansen att sträcka på benen ut över vidderna. Inte heller de hittade några fåglar på den sväng vi gjorde. Trots skarsnön så var det faktiskt ganska tungt för mej att ta mig fram. Man får trösta sig med att det var bra motion!

Höll precis på att glömma - igår fyllde X-kullen hela 10 år. Stort grattis önskar kennelmamman.

Kommentera

Publiceras ej