Värmebölja

2kommentarer

Puh vilken värme! Nog är det härligt med sommar och sol, men det finns dock gränser. Nu har vi levt i tropisk värme ett antal dagar och det innebär att vi har sådär en 32-35 grader i skuggan på dagarna, okänt vad det är i solgasset och sällan under 20 grader någon gång under dygnet. Det är i alla fall alldeles för varmt inomhus så det blir problem med nattsömnen. Det är väl därför jag sitter här vid datorn nu.

Det lär dock vara ett övergående problem för mej. På torsdag morgon ställer vi nämligen färden norrut i Sverige med destination STORUMAN. Där är det inte i närheten av 30-gradig värme i alla fall, även om det självklart är sommar där också.

Varför åker man till STORUMAN mitt i sommarfagra juli, då Gotland har sin riktiga högsommar med mängder av turister och varma bad i Östersjön? Ja det är så när man är en rasfantast - då åker man 80 mil enkel resa för att delta i Svensk Bretonklubbs 35-årsjubileum. Nu har jag dessutom fått förmånen att få döma jubileumsutställningen och det ser jag fram emot med glädje. Att det dessutom anmälts 40-talet hundar gör ju inte glädjen mindre!

Jag har faktiskt varit på näst intill alla jubileum som Svenska Bretonklubben genomfört. Faktiskt alla utom det senaste för 5 år sedan, vilket vi dock skulle ha varit på, men en slutlig bukoperation för maken efter tre inläggningar på sjukhus satte P för den norrlandstrippen. Det blev att vackert stanna hemma, fast vi hade gärna varit där.

Nu kommer vi i alla fall och då hoppas jag att det blir tillräckligt svalt så att man kan få sova på natten! Skämt åsido - det ska bli jättetrevligt att träffa kända och okända bretonägare och få se en stor mängd bretoner live.

Vi ses i STORUMAN!!!!

2 kommentarer

Pernilla Å

23 Jul 2010 13:53

Jag har haft så fullt upp och inte hunnit vara så datatrogen. Fick läsa ifatt lite. Grattis till JWW-10! Det är Ni värda och väl förtjänta av. Hoppas också att norrlandsresan blev lyckad.

/P

Beatrice Pettersson

09 Sep 2010 13:22

Hejsan!



Otroligt fina bretonhundar ni föder upp!

Passar Breton till att träna agility, sökande och lydnad tycker du?

Jag kommer nog vilja följa med min breton ut på jakt med min far om jag skaffar en.



Svara gärna inne på min blogg så jag ser svaret!



M.V.H

Beatrice Pettersson

Kommentera

Publiceras ej