Härliga vinter

3kommentarer

Nu har vi vinter!

Det är väl länge sedan vi haft en så kall vinter i alla fall. Nu pendlar termometern mellan -8 till -15, åtminstone hemma hos oss. Pratade med en bekant ikväll och hos honom (lite längre norrut på Gotland) hade de haft -20 och han hade även hört någon som haft -22. Det är riktigt KALLT för gotländska förhållanden. Framförallt att det är så långvarigt, det är vi inte vana med.

I Vall så finns det en ung familj som satsat stort på en jättestor mjölkanläggning. Fick ikväll höra att deras vatten frusit så nu var det att handvattna alla djuren och det rör sig nog om ca 200 djur minst. Ett mardrömsläge må jag säga.

Det finns i alla fall dem som verkligen uppskattar det här med vinter och snö. Lilla Svärta upplever ju sin första vinter och igår var hon så här lycklig när vi var ute på långpromenad.



Hon är ju inte stilla speciellt länge, så det var inte så lätt att få någon bra bild i stående. Det fick bli en "springbild" istället.

Jag måste ju faktiskt säga att även jag uppskattar denna vinter. Det är ju så skönt att slippa all grus och smuts som det brukar vara våra "normala" vintrar. Jag skäms dock över att behöva erkänna att jag ännu inte fått skidorna på fötterna denna härliga vinter. Ska försöka bättra mej!
.

3 kommentarer

Mita

26 Jan 2010 10:00

Härlgia Svärta hon är ju vacker på alla bilder må jag säga.

Gud vilken mardröm att inte ha vatten till alla dessa kossor, de dricker ju inte 2 L på en dag.

Hoppas de snart får ordning på sina ledningar.

/Mita

Marina

26 Jan 2010 18:00

Svärta är underbar att se på! En springbild är aldrig fel! Esept älskar också snön.

Ulla-Britta

29 Jan 2010 22:26

Ligger i soffan och kollar igenom dina gullungar. Alltid kul att kolla på bilder och försöka se vilka man gillar bäst. Grattis till en jämn och fin kull. Undrar om du inte har den bästa hanen kvar nr.6 eller är jag lurad av bilderna...det kan vara väldigt svårt att se. Sedan fastnade jag för tiken till Borlänge och det kan väl bero på att hon ser lite kraftigare ut...påminner lite mer om en springervalp ;-)Kram från en "insnöad" på sudret!

Kommentera

Publiceras ej