Nu är de här...

7kommentarer

... Tindras valpar alltså. I natt så har vi varit vakna både Tindra och jag men det var det ju värt! Nio små valpar blev det, 6 killar och 3 tjejer. Alla är orange/vita och med svans, men det visste jag ju innan förståss. Detta blir Eirams O-kull, så nu är det bara att börja fundera på namn. Ja som vanligt så är det dubbelnamn som gäller.



En korg full med valpar - härligt!

Vi fick tyvärr ta en sväng om veterinären sent igår kväll för vattnet gick och det började bli grönaktiga flytningar - och inget värkarbete kom igång, så jag var lite orolig för att det skulle vara en död valp som låg och täppte till, men så var det som tur var inte. Vi tog ett ultraljud och det visade inget avvikande. Drygt en halvtimme efter att vi kommit till veterinärstationen så kom i alla fall första valpen och därefter kom de efterhand. När fjärde valpen var född så åkte vi hem och där kom sedan de övriga efterhand. Strax före åtta i morse var alla födda och jag kunde äntligen få stänga mina ljusblå en stund.



      


Fina va??

7 kommentarer

Karianne

24 Nov 2009 22:41

For noen fine valper, like i størrelse. Så fint at alt har gått bra :)

Monica

25 Nov 2009 07:01

Stort grattis till både husse och matte men framför allt till Tindra! Så skönt att allt gick bra. Hon ser både nöjd och stolt ut på bilden.

Mita

25 Nov 2009 08:48

SUPER GRATTIS till Tindra och till "mormor" Marie, vilken kull, inte underligt att hon var så stor om magen.

Lycka till nu med alla de små liven.

/Mita

Jimmy

26 Nov 2009 00:07

SÅÅÅÅåååå söta!

Vad e de som gör att man vill ha fler trots att man har en krokodil i valpförpackning redan???

Men nog skulle de va kul.....

Maja Jaro & Hinta

26 Nov 2009 16:21

Åh så härligt med puppisar Vilken lycka och vilken doft du måste ha hemma hos dig nu. Avis =) Jag håller tummarna för att allt kommer att gå bra med dem

Kramar Maja Jaro och Hinta

malin från Öland

26 Nov 2009 21:40

Å så söta dom är. Jag hoppas att en vill bo på Öland: vi får höras framöver. Hälsningar Malin och Joakim.

Mita

28 Nov 2009 08:28

Önskar er alla en trevlig 1:a Advent, du lär väl sitta i valplådan och bara njuta av de små kan jag tänka mej,

/Mita

Kommentera

Publiceras ej