Nu är det dags

2kommentarer

Ja i morgon bitti (eller idag på morgonen är det ju) påbörjas resan för hämtning av lilla fransyskan. Jag ska först på mitt första CS-möte i kennelklubben och det är spännande ordentligt bara det.

Därefter bär det vidare till Arlanda för övernattning inför onsdagens flygresa till Paris, som avgår i "svinottan" - redan 06.40 lyfter planet. Det kommer att bli en lång dag, för jag är inte tillbaka i Visby igen förrän vid 22-tiden, då mitt plan landar. Sen har vi som tur är inte så långt hem, bara 2 mil.


Snart är hon här!


Det är dock skönt att det är möjligt att göra resan över en dag, även om det nog blir ganska tröttsamt. Spänningen lär även ta ut sin del i tröttheten. Att det överhuvudtaget är möjligt är tack vare uppfödarens välvilja i att komma till Paris och lämna Ebéne på flygplatsen. Lite nervöst är det dock om vi kommer att hitta varandra på denna jättestora flygplats. Till saken hör att jag talar INTE franska och uppfödaren talar BARA franska! Det går nog säkert bra ändå, vi har ju i alla fall träffats en gång tidigare, så vi har ansikten på varandra. Det är värt en hel del.

Nej nu är det dags att lägga ihop de ljusblå. God Natt!

2 kommentarer

Monica

18 Aug 2009 09:42

Lycka till! Jag förstår att det är omåttligt spännande. Väntar med späning på fler bilder och nya rapporter.



Kram från Monica & Ricky

Pernille

18 Aug 2009 20:44

Hej Marie.

Du ønskes god rejse til Frankrig. Hvor ser hun fin ud, din lille "Ebéne"!

Hilsen Pernille, Danmark.

Kommentera

Publiceras ej