Gotlands vackraste hund - del 2

2kommentarer

Ja inte blev det någon final för Unni och mej inte - vi gick inte ens vidare från första omgången. Men vad gör väl det - vi hade en trevlig kväll i alla fall. Många vackra hundar fanns det och den som slutligen utsågs till den allra vackraste hunden på Gotland 2008 är en greyhound. Han var stilig, inte tu tal om det.

Unni skötte sig fint, men är inte i sin riktigt bästa form. Pälsen börjar släppa och hon är dessutom lite för tjock. Jag fick nu klart för mej varför jag inte får ner henne i vikt. Varför då - jo kvällsmålet är det oftast husse som gör iordning och när jag skulle ge dem iförrgårkväll upptäckte jag att det var alldeles för mycket mat i Unnis skål. Så där ungefär dubbelt så mycket som jag brukar ge. Inte konstigt att hon är lite mullig. Hon är ju inte den som säger nej tack till mat, men nu så blir det andra bullar. Eller inga bullar alls alltså.

Husse kom lite senare till den efterföljande middagen. Han fick det lite snärjigt efter Räv-SM:et. Den hund han dömde kom 3:a. Tvåa kom det enda gotländska ekipaget och det var ju jättebra.

Det blev en långpromenad i skogen idag också. Snön ligger fortfarande kvar och det är så vackert. Fick faktiskt kameran med mej idag, men det blev väl inte några direkta toppenbilder.

  Raska

En stund efter vi kom hem fick jag se en ståtlig herre komma spatserande. Tog bilden genom fönstret.



Han lättade kort efter att jag tog bilden och flög in i vår lilla dunge. Där finns det foder, så han var nog ute efter det tror jag. När jag en stund senare tog bilen för att åka in till Visby spatserade han iväg igen.


Idag är det mammas födelsedag. Det är första gången utan henne. Jag var till kyrkogården och satte några rosor på graven. Hoppas de står sig några dagar i alla fall. I blomsterhandeln sa de att rosor står sig bäst i kylan, så vi får väl hoppas att det stämmer.

Det blir ju många "första gången utan" när man mist någon i sin närhet. Inom kort så blir det min första födelsedag utan mamma också. Det kommer att gå det också, men visst känns det.

Maken fick det ju lite trångt med tiden igår, vilket resulterade i att jag fick en stor bukett rosor idag istället - lite i efterskott alltså. De var inte mindre vackra för det, utan står nu så fint på soffbordet.


Röda och fina - eller hur?
.

2 kommentarer

Ulla-Britta

16 Feb 2009 22:51

Detta med maten har jag varit med om några gånger...:-)När man påtalar det/ -Men det har du inte sagt?! Jo flera gånger!!! / Ja, ja det går ju att rätta till och hundarna tackar ju inte nej till lite extra. Synd att domaren inte förstod att uppskatta din vackra hund. Han var kanske ingen fågelhundsdomare...lika bra vi inte kom dit fast det hade varit kul att fått vara där. Nästa år kanske, vi får väl satsa på det.



Vackra blommor! Roligt med snälla män, när man får dem spelar ingen roll(blommorna alltså);-)

Pernilla

19 Feb 2009 10:01

Gotlands vackrast hundar har vi allihop. Det vet vi ju men visst kan det vara roligt att få det påtalat någon gång ibland.



För några år sen när jag var med i Gotl.vackraste, ja, inte jag men med en hund alltså, åkte vi ut i första omgången. Det var mot den hunden som senare blev tvåa och hon tröstade mig och menade att vi på det sättet faktiskt hade blivit trea.



Hm, inte så dumt tänkt kanske?

/P

Kommentera

Publiceras ej