Biltur

2kommentarer

Vi har haft ganska bra väder den här helgen. Vi är ju förskonade från den värsta kylan här ute i Östersjön. Visserligen var det drygt -10 på lördagmorgonen, men under dagen steg det till -5 och solen var så härlig under nästan hela dagen. När det blir så pass kallt så brukar vi också slippa blåsten och det gjorde vi i lördags.

 Raska njuter

Idag har det varit lite mildare ändå och då kom också blåsten! Det betyder att det var inte alls så skönt ute idag. Solen visade sig dessutom bara en pytteliten stund. Hundarna bryr sig dock inte om vädret speciellt, huvudsaken är att de får komma ut och springa. Jag försöker undvika att störa viltet den här tiden, eftersom jag tycker de har det nog besvärligt ändå. Vi hade dock kontakt med några fasantuppar. Det var främst lilla Svärta som fann två stycken. Det blev inget stånd utan jag hörde bara att de gick upp i det område där hon befann sig. Oklara omständigheter brukar man kalla det på jaktproven!

 Full fart

De små har fått vara ute korta stunder också. Idag fick de dessutom åka bil för första gången. Det gick alldeles lysande. Det var lite lätt pip just när jag körde iväg, men innan jag kommit upp på stora vägen (ca 500 m) så var det tyst där bak. Ingen mådde heller illa, så det var precis som det brukar vara med mina valpar. Det är ytterst ovanligt att någon varit bilsjuk faktiskt och det är otroligt skönt.

 Bilen full

Ikväll har vi även tagit nya individuella foton, men eftersom det tar sin lilla tid att lägga upp dessa, så får det anstå till imorgonkväll (eller ikväll blir det ju eftersom det redan blivit måndag!)

2 kommentarer

Malin Fredriksson

11 Jan 2010 09:30

Vilken Vacker bild på Raska!!!!

Marie

11 Jan 2010 10:57

Tack, har du sett att tungan hänger utanför. Ganska typiskt henne faktiskt.

Kommentera

Publiceras ej