Händer det nåt?

2kommentarer

Ja jag tycker att det händer saker i lådan i alla fall. Jag var bortrest över helgen och visst hade de väl växt en del när jag kom hem, det tycker jag nog. De rymmer i alla fall så fort de är vakna. Det betyder att det nu fått bli ytterligare en nivå på valplådekanten, så nu kan de bara inte komma över. Gunnar hade mött en valp på väg mot hallen och trappan ner häromdagen och det är ju inte så bra. Även om de är försigkomna så kan de inte gå i trappor än i alla fall. De ska inom kort få flytta ner i den större valphagen, även om den begränsas en del till att börja med. Världen får inte bli alltför stor på en gång!

Jag var en tur till Skåne i helgen och gick domaraspirant. På lördagen hade SVK-Södra sin årliga vårutställning och där hade jag nöjet att få gå aspirant på 17 KLM och 9 korthåriga vorsteh. Det är oerhört nyttigt att få se många hundar i rasen vid samma tillfälle för då får man verkligen se de olika kvalitéerna som finns i rasen. 17 KLM var en riktigt bra anmälningssiffra och det fanns därtill några riktigt bra individer också.

På söndagen var det så dags för SKK-utställning i Hässleholm, där jag gick aspirant på 5 gordonsetter, 2 spinone och en pointer. Lite färre hundar alltså. Var nog mest besviken på att det inte var fler pointer. Jag gick även aspirant i Visby förra helgen och inte heller då var det någon pointer anmäld, så det blir att leta fler utställningar där den svåra ekvationen går ihop - tillräckligt antal anmälda hundar för en domare som är aspirantdomare på rasen. Den ekvationen är inte alltid så lätt att få ihop ska jag säga, för det är mest utländska domare inbjudna på SKK-utställningarna i år verkar det som.

Vill det sig väl nu så har jag på två helger fått utökad auktorisation på ytterligare 5 raser. Det känns jättebra.

Några bilder på de små får vi väl ta att lägga ut också. Jag lägger dem som småbilder, men om du klickar på bilden så blir den större.

                   

Ja då blev det en liten bukett.

2 kommentarer

malin fredriksson

23 May 2009 15:21

Hej Mari. Herregud så söta om är, jag vill bara ha en. Jag ser verkligen fram emot nästa kull. Malin

Gunilla

23 May 2009 19:16

Hej! Jaså du har också en blogg du! Fina valpar, och dom var ju söta i verkligheten också!

Och magnolian er, den var magnifik!

Kommentera

Publiceras ej