Valpar igen?

0kommentarer

Nu är jag sedan nån dag åter hemma igen.

Wimsa och jag har varit på en tripp söder över, närmare bestämt till vårt södra grannland Danmark och i trakterna kring Horsens på Jylland. Där har hon hittat en ny kärlek och om så där knappt 9 veckor så vet vi om kärleken burit frukt.

Det blev så där lite drygt 200 mils körning och det är kännbart när man är ende bilföraren i bilen. Wimsa kör ju inte och någon annan var det inte heller med. Nu var det ju inte körning i ett svep, utan vi gjorde (som vanligt) ett strandhugg med övernattning hos kära vännen Lena i Svalöv på vägen ner.

Återresan blev dock lite tuffare för då skulle jag till Stockholm. Jag var sedan tidigare anmäld till SKKs Avelskonferens, alltså långt innan jag visste att Wimsa skulle löpa. Nu löste det sig ju och jag hann med båda sakerna, men visst känns det i kroppen nu.

Jag återkommer inom kort med bilder på de tu.
,

Kommentera

Publiceras ej