5 veckor

4kommentarer

Så fort tiden går, nu är det ju mindre än halva tiden kvar - tills valparna flyttar till sina nya hem alltså.

Nu är de ute nästan hela dagarna. Det är oftast lite vått i gräset på morgonen, så då får de vänta av lite tills solen kommit fram och torkar upp. De små blir ju annars så lätt kalla av att ligga på fuktiga marken, även om de självklart har fällar att vila på.

Idag var tanken att jag skulle gå på första promenaden. De blev som yra höns när de först fick kravla sig ur lådan på egen hand och därefter komma ut fritt.

                

Jag kan ju säga att vi kom inte längre än en bit i trädgården. Det var alldeles för ystert för att vi skulle komma utanför gården. Min tanke hade ju inte varit att gå någon längre sväng, men en bit nedåt åkerkanten hade ju passat fint. Det betyder att vi har ännu det kvar alltså.

För övrigt så kan meddelas att Atle är klart på bättringsvägen, även om han ännu går med tratt och har stygnen kvar. Vi håller tummarna att allt har gått bra, men det verkar i alla fall vara så.
.

4 kommentarer

Jimmy

04 Jun 2009 09:49

Men väntetiden e ändå alldelles för lång =)



//jimmy

malin fredriksson

05 Jun 2009 14:34

Hej Marie. Valparna är helt bedårande, å vad jag längtar till vi kan bli med en breton. Vad skönt att Atle är bättre, hoppas att han slipper tratten snart. Ha det bra Kram Malin

Pernilla

05 Jun 2009 16:22

Åh vilka gryn. Ha en trevlig helg!

/P

Maja

17 Jun 2009 14:22

Dom är jättegulliga verkligen! Vad bra att dom är ute mycket..

Jag längtar verkligen tills jag kommer om några dagar och hämtar min lilla Pixie!!

Kommentera

Publiceras ej