Tyst länge....

2kommentarer

...har det varit här på bloggen. Det har varit så mycket som hänt och som har gjorts så det har helt enkelt inte funnits tid till att hålla bloggen uppdaterad.

Ja valparna har nu flyttat allihopa och huset har återgått i normal inredning. Tomt är det ju, men jag vet ju att de små liven har det gott där de nu är. Alla transporter har gått lysande och de har funnit sig väl tillrätta i sina nya hem - väl spridda över hela landet (som vanligt!).

Mitt i valpleveranserna hade jag också min 50-årsfest med "öppen trädgård". Det var en händelserik dag när vi skulle resa partytältet på fredagen före festen. Det var otroligt friska vindar, vilket gjorde att vi trodde att vi skulle flyga med tältet. Det var en släkting i varje hörn plus en valpköpare hängande mitt på varje långsida. Vi lyckades dock till slut få tältet på plats, det stod kvar till dagen efter, trots att det även då blåste ordentligt, och jag fick en härlig födelsedagsfest med många besökare.

  Bästa Veteran

Vi har också haft utställningar i dagarna 4 (5 tom) under veckan som gick. Åtminstone tre av dem har jag varit engagerad i, som arrangör och de två sista som utställare. Vi ställde 3 hundar, två bretoner och en schillerstövare och det var med strålande utfall.

  Helgens rosettskörd

Först ut på lördagen var Atle, precis 2 år fyllda. Han tilldelades CERT i jaktklassen och blev även BIR. Senare under eftermiddagen blev han inte placerad i gruppen, men i tävland om bästa BLÅGULA-hund (speciell finaltävlan mellan de svenska raserna) blev han finfint 2:a, knappt slagen av en härlig liten västgötaspets.

Lite senare var det så dags för bretonerna. Jag hade anmält Raska och Unni. Raska debuterade i jaktklass knappt 16 månader gammal och matte var ju spänd på vad domarna skulle tycka om henne. Det är ju en ung tik som ännu har tiden för sig och är långt ifrån färdig, men domaren Fredrik Norgren tyckte mycket om henne och tilldelade henne CERT! Hon blev sedan - helt riktigt, slagen av sin moster Unni, som också blev BIR. Unni fick en superfin BIG-2:a senare på eftermiddagen, så det var två trötta men helnöjda Vallbor som återvände till hemmet.

Vi hade börjat dagen i regn, som sedan övergått i stekande sol.

  Lilla loppan lus - alltså Raska Rivjärn

Söndagen var BLÅSIG! Det hade blåst så mycket så vårt lilla partytält hade blåst sönder. Nu var det ju inte så varmt, så vi klarade oss bra ändå.

Även denna dag var Atle först ut. Det blev en repris från lördagen, men med skillnaden att det blev matte som fick visa honom i finaltävlingarna, för husse åkte på hönsmöte. Atle och jag fick då en fin BIG-R och blev 3:a i BLÅGULA hund.

För bretonerna så hade det tillkommit två. Det var Spike och Riva, mina uppfödningar bådatvå. Det var debut både för ägare och hundar i utställningsringen och de skötte sig riktigt bra, alla 4. Både Spike och Riva fick sina förstapris i öppen klass resp unghundsklass.

För Raska och Unni blev det återigen en repris från lördagen. Alltså CERT till Raska och BIR till Unni. Unni blev sedan återigen placerad i gruppen, den här dagen blev det BIG-R.

Eftersom det var internationell utställning på söndagen tilldelades Atle och Unni även CACIB, medan Raska fick reservCACIB. Det kommer senare att omvandlas till ett CACIB, då ju Unni redan är internationell champion.

Ja nu blir det tyst ett tag till här på bloggen, för i morgonbitti påbörjar jag min resa söderut, vilket betyder destination Frankrike. Det är min egen 50-årspresent och jag hoppas jag får njuta av bra väder, många härliga bretoner, gott vin och god mat. Att jag har ett gott resesällskap, ja det är självskrivet. Mera rapporter kommer senare - jag lovar.

Ha en härlig sommar alla bloggläsare.
.

2 kommentarer

Mita

09 Jul 2009 08:23

GRATTIS Marie till 50 år och det låter härlgit att du fick en minnesrik dag, misstänker du kommer att njuta till fullo i Frankrike med både ögonfröjd och goda viner.

GRATTIS även till alla fina resultat på Visbyutst med era vackra hundar.

/Mita

malin fredriksson

11 Jul 2009 23:44

Ett jättegrattis och trevlig resa. jag och Joakim kommer till Gotland framöver. hälsningar Malin

Kommentera

Publiceras ej