Bönhörd?

1kommentarer

Jag är inte speciellt religös av mej, men frågan är ändå om jag inte blev lite bönhörd igårkväll. Jag skrev ju om det blöta trista vädret i förra inlägget. Därför var det så härligt att igårkväll konstatera att det återigen blivit fruset ute. En klar himmel med både stjärnor och fullmåne gjorde det inte sämre. Finns det någon bättre "gatlykta" än fullmånen? Eftersom vi bor utan någon gatubelysning (finns inte så mycket av den varan på landet), så ser vi också stjärnhimlen när det är molnfritt.

Det är speciellt på vintern som jag uppskattar fullmånen, just för att det ger ett så härligt ljus i mörkret. Lite snö också så är det perfekt!



Så här fin var månen en morgon i januari.

Att det nu frusit till lite igen gör också att det är mindre jobbigt när man kommer in med hundarna. Det är ju inte så kul att behöva torka 24 hundtassar och oftast får man ju bara bort en bråkdel av det som borde bort från våta, smutsiga tassar.

Glad i hågen så städade jag köket lite bättre i morse och firade med att lägga på en ny trasmatta som jag köpte på Rusta igår.

  Nya köksmattan

Nu återstår att se om min önskan består - alltså att det fortsätter att vara fruset ute. Annars lär inte mattan vara fin så länge till.

1 kommentarer

Pernilla

10 Feb 2009 14:07

Visst är det spännande med valp-väntan. Nu hoppas vi bara på att det blir något också.



Du ska se att Wimsa "håller på sig" för att det ska bli leverans lagom till semestern.

/P

Kommentera

Publiceras ej