Resfeber...

3kommentarer

.... har jag inte riktigt ännu, men det kommer nog. Om en vecka, den 19 augusti är det nämligen dags att ta flyget Paris t o r för att hämta hem lilla Svärta, eller Ebéne des Amis de la Lande som hon heter officiellt. Ebéne betyder ebenholst på franska, men är lite avhugget att kalla henne, så Svärta blir troligen hennes namn till vardags. Husse tycker dock att hon ska heta Emma!

Ja ståndet ser ju ut att finnas där redan!

Svärta är alltså valpen som jag importerar från Frankrike, en svartskimlad liten tuffing, som jag så klart har stora förhoppningar om framtiden för. Hon har i alla fall gener som ger anledning att kunna infria mina framtidsplaner. Jag hade förmånen att träffa både henne och hennes kullsyskon vid mitt besök i Frankrike tidigare i sommar.

Innan onsdagens tripp till Paris är det dags för mitt första styrelsemöte i Kennelklubbens centralstyrelse den 18 augusti. Det ska bli spännande!

.

3 kommentarer

Sabine Tofftén

13 Aug 2009 17:48

Lycka till på resan till Frankrike! Kommer gärna med kameran när bejbisen kommit hem :-) Kramelikram

Monica

14 Aug 2009 09:49

Lycka till! Förstår att du räknar dagarna till avresan.

Mita

14 Aug 2009 14:49

Tycker att både Svärta och Emma är fina namn, det är ju det som är lättast att ropa i ALLA lägen som faller sej bäst :)

Hoppas att lilla DET kommer att leva upp till alla drömmar och planer och tillföra rasen en STOR portion genetisk mångfald för hela Sverige.

/Mita

Kommentera

Publiceras ej