Första snön

0kommentarer

Nu har även vi fått vinter. Det har snöat hela helgen och om det bara kunde räcka med det - nej det blåser ju också ordentligt. Snön har alltså mest kommit i horisontalt läge, både i form av snöfall och drivsnö.

Det finns dock en som upplever sin första snö - Raska. Det var ganska kul att se hennes reaktion när jag öppnade dörren i lördags morse. Hon brukar kasta sig ut genom dörren för att kolla om det finns något spännande att undersöka innan man tar första morgontoaletten. I lördags gick det lite långsammare när hon satte tassarna utanför dörren. Det var ju något kallt och vitt där.

Det tog dock inte lång stund förrän hon sprang som vanligt. Hon har dock inte fått den där riktiga snöglädjen ännu. Hon älskar ju att springa i alla väder, så snön påverkade dock inte detta på något sätt.



Att det går bra att springa i snön visar väl bilden i alla fall och full fart är det som synes. Bilden togs på söndag morgon, men i dag måndag var det ännu mera snö på morgonen, men då var det ännu mörkt när vi gick vår morgonpromenad och då var det inte läge för någon fotografering.

Jag är i alla fall tacksam över att vi gav oss iväg igårkväll och bytte däck på min bil, för annars vet jag inte om jag skulle tagit mej till jobbet idag. Det var flera skolor på landsbygden som var stängda idag, mest beroende på att skolbussarna inte kunde ta sej fram på småvägarna och hämta barnen utan risk för att hamna i diket. Det var inte så mycket för att det kommit mycket snö, utan mera att vägarna driver igen p g a den starka vinden.

Kommentera

Publiceras ej