Besök i lådan

0kommentarer

  Qati



Ja nu händer det en hel del i valplådan må jag säja. Det börjar bli bus i större omfattning, nu när valparna blir mer och mer stadiga på benen. Det morras lite och de t o m småskäller ibland. Kan tänka mej att det kommer att bli livat efterhand.

Häromdagen var det så dags för första avmaskningen och därmed också första kontakten med annan föda än mammas di. Det är alltid enklare att få i dem maskmedlet om man tar och blandar med lite köttfärs. Det var inga problem - efter första sniffet så var köttfärsen snart slut och därmed även maskmedlet i magsäcken. Nu är alla tre runda och fina, så någon mask tror jag inte att de lider av.

 
De växer för var dag, nu når de snart att dia när Unni står upp.

Igårkväll var kusin Raska på besök vid valplådan. Raska är kusin genom att hennes mamma Wimsa och Unni är systrar ur olika kullar. Raska var otroligt nyfiken på de små, men tyckte också att de var några konstiga små saker. Öronen stod på skaft och halsen var jättelång, men hon var otroligt duktig och faktiskt ovanligt lugn. Däremot var inte mamma Unni lika glad att ha henne där, så när hon kom upp så fick Raska återvända till nedervåningen.


















Qurry



Nu i kommande helg blir det nog aktuellt att montera upp valphagen och valparna får därmed flytta en våning ner. Först ska jag dock åka en tripp till Stockholm och HUND2008, där jag ska gå domarelev på några olika stående fågelhundsraser. För en gångs skull så passar färjorna ganska bra, så jag åker ikväll och kan åka hem redan i morgonkväll igen.


   Qelly

Kommentera

Publiceras ej